DEFENDE LA LLINGUA!!! DEFENDE ASTURIES!!!

ASTURIANU 

“Nun falo asturianu porque me paez un idioma bien bastu y claro nun voi falar un idioma bastu”

Si collacios mios, esa ye la razón del 90% de los asturianos que nun quieren la oficialidá… o si nun ye por eso ye porque-yos da galbana saber más idiomes…

El problema ta que munchos d’ellos álcense como grandes defensores de la nuesa nación, grandes asturianos que van a Covadonga, tómense’l so culin de sidra y van a les fiestes de prao. Y ser defensor de la to tierra, nel nuesu casu Asturies, nun ye lo espuesto enantes si nun defender la hestoria d’esta nación, defender la cultura, y la nuesa cultura ta escrita n’asturianu, les nueses lleendes tán n’asturianu, les nueses tradiciones tán n’asturianu. Entós ¿por qué coño nun defenden la llingua?

Pos porque queremos ser lo que nun somos, porque nos importa’l que van dicir, tenemos mieu a que nos llamen aldeanos, borregos, paletos… Lo peor ye qu’en cuenta de falar la llingua y dici-yos a esos que nos acusen d’aldeanos que les sos opiniones nun nos importen escuchámos-yos y obedecémoslos, claro mola mas ser de castilla que ser Ástur…

El día que nos dexe d’importar el que van dicir va ser el día qu’Asturies s’alce y pida lo que se merez… somos una nación histórica, importante y ¿cómo se nos trata? Los nuesos puertos pierden importancia, tenemos un aeropuertu que da la risa, 18 mil asturianos abandonen la so tierra por falta d’empléu, la sidra nun ta protexida, la palabra faba pue ser usada como marca privada…. Pero claru meyor callamos, nos arrodillamos y escaecemos la nuesa llingua. Quieren que dexemos morrer Asturies y ye lo que tamos faciendo por dar continuidá a gobiernos incompetentes.

Pero non por ello pierdo la fe, la hestoria demuéstranos que’l pueblu siempres se llevanta. Somos una tierra minera, somos lluchadores de nacencia y quiciabes,  güei nun va ser y mañana tampoco pero nun futuru non bien alloñáu vamos ser lo que merecemos ser.

CASTELLANO

“No hablo asturiano porque me parece un idioma muy basto y claro no voy a hablar un idioma basto”

Si amigos míos, esa es la razón del 90% de los asturianos que no quieren la oficialidad… o si no es por eso es porque les da pereza saber más idiomas…

El problema está que muchos de ellos se alzan como grandes defensores de nuestra nación, grandes asturianos que van a Covadonga, se toman su culin de sidra y van a las fiestas de prao. Y ser defensor de tu tierra, en nuestro caso Asturias, no es lo expuesto anteriormente si no defender la historia de esta nación, defender la cultura, y nuestra cultura está escrita en asturiano, nuestras leyendas están en asturiano, nuestras tradiciones están en asturiano. Entonces ¿por qué coño no defienden la lengua?

Pues porque queremos ser lo que no somos, porque nos importa el que dirán, tenemos miedo a que nos llamen aldeanos, borregos, paletos… Lo peor es que en vez de hablar la lengua y decirles a esos que nos acusan de aldeanos que sus opiniones no nos importan les escuchamos y les obedecemos, claro mola mas ser de castilla que ser Astur…

El día que nos deje de importar el que dirán será el día que Asturias se alce y pida lo que se merece… somos una nación histórica, importante y ¿cómo se nos trata? Nuestros puertos pierden importancia, tenemos un aeropuerto que da la risa, 18 mil asturianos abandonan su tierra por falta de empleo, la sidra no está protegida, la palabra faba puede ser usada como marca privada…. Pero claro mejor nos callamos, nos arrodillamos y olvidamos nuestra lengua. Quieren que dejemos morir Asturias y es lo que estamos haciendo por dar continuidad a gobiernos incompetentes.

Pero no por ello pierdo la fe, la historia nos demuestra que el pueblo siempre se levanta. Somos una tierra minera, somos luchadores de nacimiento y quizás hoy no será y mañana tampoco pero en un futuro no muy lejano seremos lo que nos merecemos ser.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s