EN LLUCHA POLA LLINGUA

Por primera vez escribo una entrad en Asturiano y Castellano 🙂

ASTURIANU

La importancia de la llingua dende’l mio puntu de vista ye clave, non solo por ser una traza característica d’una rexón sinón por ser la voz de la tradición, la cultura y de la so xente.

A lo llargo del mundu los procesos de centralización de los países fueron provocando la estinción de les llingües non oficiales como ye’l casu d’España cola llingua asturiana qu’en sufriendo un acoso y derribo mientres munchos años quedó apartada en forma de dialectu y con un usu menor.

Y munchos preguntárase por que déxase que se callen eses llingües, pos ye bien senciellu’l tu cuando constrúis un proyectu de país, siempres usando l’exemplu d’España que ye onde vivu y puedo opinar más fácilmente, busques una centralidad que n’el nuesu casu ta en Madrid y busques qu’haya una llingua d’usu xeneral en tol país pa la fácil comunicación ente les distintes rexones, etc. Hasta ende tou bien, pero que pasa cuando cada rexón con una gran tradición como nación en cualesquier de les sos definiciones decide que se merez siguir defendiendo la so hestoria, siempres dientro d’esi proyectu de país pero ensin escaecer la so cultura, la so llingua, etc. Pos lo qu’asocede ye qu’esa rexón va tener más pensamientu soberanu y nun se van ver tan arreyaos a la simboloxía o llingua del país nel que s’hayan, eso trai desencuentros, alderiques y problemes políticos pa la centralidad ¿y cómo eviten estos problemes? pos esaniciando toa traza de diferenciación dientro del país p’asina crear un venceyu/necesidá col estáu central, creando un vacíu cultural que si nun investigues pola to cuenta non te amosárenlo apenes.

Equí tenemos el casu d’Asturies por ejemplo. Ye una comunidá autónoma del norte d’España qu’a pesar del desinterés per parte del gobiernu central sigue siendo una rexón históricamente bien importante, recordamos qu’Uviéu capital d’Asturies foi nel so pasáu capital d’España. N’Asturies llogróse más o menos lo que se lleva queriendo llograr en llugares como Euskal Herria, Catalunya o Galicia que vien siendo la eliminación de too traza cultural que pueda llevar a una diferenciación con Madrid y eso pueda provocar qu’Asturies reclame más y lluche el doble. Sinón dicime que necesidá hubo siempres pa perseguir l’Asturianu llegando a inculcar el pensamientu que ye un idioma de borregos.

Como yá dixi una vegada incultu nun ye’l que fala n’asturianu sinón el que refuga falalo.

CASTELLANO

La importancia de la lengua desde mi punto de vista es clave, no solo por ser un rasgo característico de una región sino por ser la voz de la tradición, la cultura y de su gente.

A lo largo del mundo los procesos de centralización de los países han ido provocando la extinción de las lenguas no oficiales como es el caso de España con la lengua asturiana que tras sufrir un acoso y derribo durante muchos años ha quedado apartada en forma de dialecto y con un uso menor.

Y muchos se preguntara por que se permite que se silencien esas lenguas, pues es muy sencillo tu cuando construyes un proyecto de país, siempre usando el ejemplo de España que es donde vivo y puedo opinar más fácilmente, buscas una centralidad que en nuestro caso está en Madrid y buscas que haya una lengua de uso general en todo el país para la fácil comunicación entre las diferentes regiones, etc. Hasta ahí todo bien, pero que pasa cuando cada región con una gran tradición como nación en cualquiera de sus definiciones decide que se merece seguir defendiendo su historia, siempre dentro de ese proyecto de país pero sin olvidar su cultura, su lengua, etc. Pues lo que ocurre es que esa región tendrá más pensamiento soberano y no se verán tan atados a la simbología o lengua del país en el que se hayan, eso conlleva desencuentros, debates y problemas políticos para la centralidad ¿y cómo evitan estos problemas? pues eliminando todo rasgo de diferenciación dentro del país para así crear un vínculo/necesidad con el estado central, creando un vacío cultural que si no investigas por tu cuenta no te lo mostraran apenas.

Aquí tenemos el caso de Asturias por ejemplo. Es una comunidad autónoma del norte de España que a pesar del desinterés por parte del gobierno central sigue siendo una región históricamente muy importante, recordamos que Oviedo capital de Asturias fue en su pasado capital de España. En Asturias se logró más o menos lo que se lleva queriendo lograr en lugares como Euskal Herria, Catalunya o Galicia que viene siendo la eliminación de todo rasgo cultural que pueda llevar a una diferenciación con Madrid y eso pueda provocar que Asturias reclame más y luche el doble. Sino decirme que necesidad ha habido siempre para perseguir el Asturiano llegando a inculcar el pensamiento que es un idioma de borregos.

Como ya dije una vez inculto no es el que habla en asturiano sino el que rechaza hablarlo.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s